تدوين استراتژي‌هاي تبليغاتي در توسعه بازار صنايع‌دستي موثر است

«محسن آرمان‌پژوه»، کارشناس صنايع‌دستي، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ميراث آريا (chtn)، ضمن بيان اين مطلب گفت: مطابق سند چشم‌انداز بيست ساله کشور، تقويت و تسهيل حضور فرهنگي ايران در مجامع جهاني يکي از اهداف اصلي و اساسي است.

وي تصريح کرد: يکي از جنبه‌هاي اين حضور، توجه همه‌جانبه به محصولات صنايع‌دستي است که همواره از اقلام صادراتي کشور بوده‌اند و کالاهايي ذاتا فرهنگي محسوب مي‌شوند.

اين کارشناس صنايع‌دستي با اشاره به اين که در تحقق اهداف مهم و ارتقاي منزلت صنايع‌دستي جايگاه تبليغات را نمي‌توان ناديده گرفت، اظهار داشت: تبليغات به معناي تمام فعاليت‌هاي اطلاع‌رساني است به طوري که پس از طي يک چرخه ارتباط و انتقال، عکس‌العمل مورد نظر را در خريدار ايجاد مي‌کند و نهايتا ميل او به خريد را افزايش مي‌دهد.

آرمان‌پژوه افزود: ايجاد اين واکنش در تعامل ميان مخاطبان و محصولات صنايع‌دستي، ارتقاي جايگاه اين‌گونه توليدات را در ذهن آن‌ها به دنبال دارد و مي‌تواند موجب خريد و توصيه اين محصولات به ديگران شود.

وي اضافه کرد: همچنين توجه به نيازها، سلايق و پتانسيل‌هاي موجود در بازار و انعکاس آن در طراحي و توليد مصنوعات صنايع‌دستي مطابق آنچه در نظام بازاريابي بازارگرا ديده مي‌شود، زمينه‌ساز جذابيت اين نوع از محصولات ميان خريداران خواهد شد.

به گفته اين کارشناس، راهکارهاي تبليغاتي به‌تنهايي نمي‌تواند در فرايند توسعه صنايع‌دستي کشور موثر باشد و بدين منظور بايد با شناخت دقيق بازار هدف در داخل و خارج از کشور، طرح، مواد اوليه، رنگ‌بندي و کيفيت ساخت انواع محصولات صنايع‌دستي را با علايق و سليقه‌هاي خريداران احتمالي منطبق کرد.

آرمان‌پژوه در پايان به ميراث آريا گفت: تبليغات تاثيرگذار در حيطه صنايع‌دستي مي‌تواند نام و نشان «صنايع‌دستي ايران» را در داخل و خارج از کشور توسعه دهد و موجب رونق هر چه بيشتر اين صنعت شود.
/111

انتهای پیام/

کد خبر 1390092952